Vad jag tycker

Har inte så mycket att berätta, tänkte bara dela med mig av det jag tycker är viktigt att hästen gör/inte gör.
- Skrapar i marken. Ja jag klarar inte av ''ouppfostrade'' hästar som ska stå och skrapa i marken medans den står i gången eller på morgonen när dom ska utfodras. Cosmo är faktiskt en av dom hästar som sparkar i boxdörren på morgonen när man ska gå dom foder, något jag tycker är väldigt jobbigt och jag försöker få ett slut på det men samtidigt svårt när jag inte har hästarna varje morgon. Ännu värre blir det iallafall om ägaren till hästen inte bryr sig om när hästen står och skrapar, som att det är helt okej att den gör det en gång men att dom säger åt hästen ibland. Det hjälper inte.
-
- Bits eller naffsas. - Själv vet jag att Cosmo kan ha en tendes att börja hålla på med läpparna eller hur man nu ska förklara de när man ger honom ett äpple från handen. Därför gör jag det aldrig utan gör det i krubban för att inte göra det till en vana att han ska tigga.
-
-Står stilla - T ex om jag ska vänta på att gå över vägen från stallet, Jag är jätte noga med att Cosmo ska stå stilla och lyssna på mig och inte gå runt. Samma sak om jag ska lägga på sadeln eller tränsa honom, han ska inte röra på sig och ''störa'' mig i det jag försöker göra.
-
Jag vet inte vad ni tycker men så tycker iallafall jag. Och ja man har ju olika åsikter om sånt här.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0