4 oktober - ändrade planer

Blev lite ändringar med ridningen idag, istället för att rida stora nyby tog jag en promenad med honom och jobbade med honom från marken. Han kan ha en tendens att igronera en från backen när man inte har kedja på honom så idag tog jag tag i det och tog ett vanligt grimmskaft med mig och ett spö för att visa honom tydligt vad han fick göra och inte. Han skötte sig riktigt bra, gjorde halt när jag stannade, gick inte förbi mig, backade när jag sa åt honom utan att jag behövde göra några större saker. Känns bra! Imorgon är det Evaträning som gäller, känns kul och spännande! Får se taggad han är, sista träningen för Eva var han faktiskt riktigt pigg och positiv mot hinderna. Nu ska jag krypa ner i sängen, godnatt!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0