20 Oktober

Gårdagen körde jag och Cosmo lite arbete från marken, han skulle backa när jag höjde handen i visade pekfingret. Från början var han mest bara arg för att jag försökte få honom att backa på kommando sen blev det bättre och bättre. Nu är det bara att öva tills det sitter! Idag var jag ute stora nyby, försökte få honom att sätta sig mer på bakdelen, något han tyckte va jobbigt men han försökte och det är huvudsaken! Han blev lite frustrerad när han inte längre fick galoppera på när jag stod upp, (för det mesta står jag upp när jag rider honom) - Eftersom jag tycker att han ska få det lättare i galoppen utan att jag tynger på hans rygg för mycket. Man märker verkligen skillnaden på hur mycket jobbigare det blir när jag sätter mig ner och försöker jobba ihop honom än när jag står och försöker få ihop honom, kommer åt honom mycket mer sittande och då blir han mer irriterad och envis. Imorgon ska jag försöka få tid till att gå upp och prova körselen jag köpte förra helgen.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0