12 Oktober - Fin morgon

Mitt försök med longeringen gick inge vidare idag. Hade tänkt longera Cosmo idag bara lite försiktigt i alla gångarter eftersom han gick ett rätt hårt pass för Buster igår. Men hur lätt är det att longera när det inte finns en ridbana för om 2-3 km och man har en tid att passa, och hur lätt är det när åkrarna lutar och gräset är blöt? Slutade iallafall med att jag gick på baksidan av vårat hus och longerade honom låg i formen på en liten volt så han fick slappna av. Gick sådär pågrund av det blöta gräset och det lilla utrymmet.. jag önskar mig en ridbana i julklapp! Men han skötte sig iallafall snyggt och jag älskar att kolla på honom när han svävar fram med öronen rakt framåt. åh min fina häst!
.
Hade med mig kameran till stallet imorse så här kommer lite bilder. Den här morgonen var riktigt bra, önskar jag hade fler dagar då jag klev upp tidigt och spenderade den i stallet. Undra vad mitt liv skulle innehålla om jag inte hade det här som mitt ''andra liv''. Jag älskar mitt stalliv hur hästnörd jag än låter. ryser när jag tänker på hur bra jag har det egentligen, inte alla som har häst och får uppleva det jag upplever varje dag.
.
.
.
-
-
-

Kommentarer
Postat av: sandra

Eller hur, vad fan skulle man göra med sitt liv om man inte lekte med hästbajs?? Tänk så många timmar i veckan vi spenderar i stallet!

2011-10-12 @ 15:16:32
URL: http://ildapilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0