Några hästar jag minns lite extra

Fick en kommentar av en tjej angående vad jag kunde skriva om. ''Du kanske kan berätta om hästar som har haft en stor betydelse för dig :)'' Tänkte att jag skulle ta tid till det och berätta lite. Så vart ska jag börja. Jo..
.
Robin, som dom flesta vet om (min gamla ponny), Är en av dom hästarna, den ponnyn har nog den allra mest betydelse fulla platsen hos mig hur jag än vrider och vänder på det. Han är lixom klippan jag hade genom många år. Han är min första egna häst, han har jag lärt mig allt på från grunden ungefär, allt från dressyren, sitsen, känslan, ja allt. Han har fått mig att känna att ingenting är omöjligt även fast vägen är lång så kan man ändå nå fram tid bara man har viljan. Ja han ska ha en stor stjärna från mig, kan inte förklara med ord hur mycket jag har lärt mig på den där ponnyn. Världens bästa läromästare helt enkelt. Här har ni två filmer, en från  2006, där vi blev filmade på våran första träningstävling tillsammans, hade kanske haft honom i några månader om ens det. Den andra är från 2010 när vi tävlar i stöcke tillsammans 2010.
.
Som sagt, 2006 när vi nyss hade köpt honom. (90cm)
.
.
Filmen nedan är från 2010 (110 cm)
.
.
.
En till ponny jag hade innan Robin var en shettis vid namn Bettan, med henne fick jag lära mig hur det var att ta hand om en egen häst. Hade henne på foder i ca 3 år. Dock var det mer än häst jag red ut på och körde, ingen tävlingshäst men häst som fick mig att tycka om ridningen och hålla mitt intresse brinnande som barn. Bilden nedan är på Bettan och mig, vet dock inte vilket år den här bilden är tagen.
.
.
.
.
Såklart kan vi ju inte glömma Cosmo, men han finns ju fortfarande i mitt liv och kommer nog finnas där så länge det bara går. Han är ju som ny för mig på ett sätt. Ett år tillsammans än så länge. Men han har gett mig så mycket även fast jag bara har haft honom ett år, han är en sån häst som man verkligen får se förändringarna hos. En underbar häst som jag kommer ha underbara år med.
.
.
.
Sen vet jag inte riktigt om det finns någon annan som har någon speciell betydelse för mig, klart alla hästar har olika betydelse men det finns så många jag kan dra upp då. Men jag har ju en del hästar som ger mig lite extra minnen och det är bland annat en C-ponny som jag fick hjälpa till att rida före hon blev såld till Finland. Riktigt fin ponny, perfekt för mig på hennes sätt hon va. Pigg och galen men känslig, precis som Robin kunde vara.
.
-
.
.
På bilden nedan är också en ponny som jag hade varmt om hjärtat för några år sen. Lady var hennes namn. Min kompis ponny som jag fick rida, helt galen med benen överallt men när man väl fick hennes mellan hand och ben var hon en riktigt stjärna! Min kompis sålde iväg henne då hon inte riktigt gick ihop med henne men innan hon hade farit var hon en av några som jag älskade att sätta mig upp på. En utmaning som kunde överaska när man minst anade de.
.
.
.
.
Finns såklart några andra också som jag inte kommer kunna glömma men det får nog vänta. Där är iallafall några av min hästar som jag minns lite extra, som var speciella och som jag tyckte om precis som dom va. Om ni har några frågor så är det bara att fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0