Ska rida 2 hästar ett tag framåt

Jag har glömt att berätta att jag kommer få fullt upp på hästfronten inom kort. Har nämlingen tagit mig tid åt att ta hand om Vilmas häst medans hon far bort till Thailand i 3 veckor. Ska bli riktigt kul! Och inte bara de, de kommer även vara nyttigt att få rida en annan häst ett också ett tag. Hästen som jag ska rida kallas Bosse, han är 5 år. Har tränat i samma grupp som Vilma för Buster dom senaste gångerna så har sett honom röra sig och hur han kan vara på många vis. Dock blir det spännade att känna hur han är att rida, annars tycker jag att den hästen är riktigt fin, det kan nog bli något stort av honom!! Vilma är en tjej som jag känner genom ponnytiderna, hon har bland annat tävlat min gamla D-ponny Robin någon gång och jag har ridit hennes föredetta c-ponny Pelle. Ja det var nyheten! Ska bli kul som sagt, imorgon ska jag få sätta mig upp på honom för första gången innan dom far iväg så dom får se att allt funkar som det ska. Alltid kul att rida nya hästar.
.
Bilden nedan har inget att göra med det jag just skrev, det här är en bild på Shiela som jag red lite då och då åt en tjej som hette Madde som stod i mitt stall förut. En riktig tjurskalle med mycket vilja men rolig då man lärde sig nytt hela tiden om hur hästar kan vara.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0