Jag som hästmänniska

Mitt liv som ''hästmänniska''. Alla har vi olika åsikter om hur man spenderar tiden med sin/sina häst/hästar och hur många timmar per dag men håller sig i stallet. För min del är Cosmo, stallet och ridturerna otroligt viktiga för mig även fast jag har andra saker i mitt liv som underhåller mig. Stallet gör mig glad helt enkelt. Om jag har en dålig dag vill jag gärna spendera den med Cosmo för jag vet att han kan göra den så mycket bättre. Däremot finns det annat i mitt liv också, en del av mitt liv är hästar, en del i mitt liv är mina underbara vänner eller att bara vara hemma och vara med min familj. Jag skulle nog aldrig kunna välja bort något av det. Vänner, familj och hästen är det som gör mig till den jag är. Det är inte ofta jag hinner spendera en hel dag med Cosmo, men jag tar ändå alltid tiden att ta hand om honom på det sättet jag tycker är viktigt. Även fast jag är i stallet 4 timmar så hinner jag ändå på dom fyra timmarna ta hand om Cosmo som jag vill i min takt och jag hinner mocka och fixa i stallet så noga som jag känner. Tid är något jag inte tycker om, man måste prioritera hela tiden för att hinna med allt och jag är nog en person som vill hinna med så mycket som möjligt för att inte missa alla bra stunder, det finns så mycket av det. Ni kanske förstår vad jag menar eller så är jag helt ''ute och cyklar''. Jag är iallafall nöjd med mitt liv som det är, mitt liv som hästägare, att spendera timmar i stallet gör mig lycklig men som sagt i min värld finns det annat också som jag uppskattar och som jag vill uppleva. Mina vänner är en stor del av mig precis som Cosmo är en stor del. Ja jag vet inte vart jag vill komma med det här inlägget. Jag vill nog bara säga att livet har mycket att erbjuda och att man ska leva för det man trivs med, det gör jag just nu! Jag trivs där jag står nu, med världens finaste Cosmo, en underbar familj och ett par fina vänner. Jag är tacksam för det jag har, mer än tacksam!
.
Vad tycker ni?
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0