Det gör mig så glad

Kolla vad fint skrivet, sånt här gör mig rörd.
.
-
Jag tänker mig sällan in djupt i vad andra tänker om mig, min ridning osv. Visst att tanken kan komma upp om vad folk tycker lite ytligt men det tror jag alla har i baktanken någon gång, men att få det nerskrivet med ord, att se det med ens egna ögon. En fin text om hur andra tycker om mig har jag väldigt sällan sätt. Olivia www.vivanolivia.blogg.se ha skrivit det där om mig, jag blev rörd när jag läste det och jag tycker det var jätte fint skrivet av henne, jag blir glad. Tänk att folk kan ha så fina åsikter om hur jag rider eller hur jag utbildar min häst, det är ju bara jag. Jag gör som på mitt eget sätt, va jag tycker känns bäst och att andra människor kan tycka att det är bra det är så fint. Ja som sagt, jag är ju bara jag och jag tycker inte att jag är duktigare än någon annan och då blir jag så glad när jag läser något sånt där.
.
Jag har inte alltid hört positiva kommenterar från människor när jag har gjort mina val. När jag skulle köpa Cosmo tex fick jag en hel del negativa tankar i huvudet tack vare människor som försökte lägga sig i min vilja. Jag hade tanken att köpa en unghäst för att jag ville känna det jag gjort med Robin, att se framstegen och känna att det jag gör hjälper. Istället fick jag höra av vissa människor som tyckte att jag skulle köpa mig en äldre häst som hade gått mer och kunde sin sak, men det är inte jag. Jag vill inte sätta mig upp och känna att allt är perfekt direkt och gå in på en bana på 120 och känna att det här klarar vi. Jag vill känna att det jag gör ger resultat. Jag vill kämpa för att komma upp i klasserna sån är jag och det tar den tid det tar. Det viktigaste är väl ändå att jag är nöjd med det jag har och om folk då tycker att jag är för ''dålig'' för att lyckas så är det upp till dom. Jag gjorde en chansning när vi hämtade Cosmo, jag visste inte om jag kunde komma någonstans men jag hade en bra magkänsla och den känslan tog jag vara på och jag kämpade för att lyckas göra det bästa av allt och nu är jag mer än nöjd att jag inte lyssnade på alla andra utan att jag gjorde precis som jag ville i den stunden när folk ändå hade negativa tankar om att jag skulle köpa en yngre häst. Ja jag är mer än nöjd, jag har funnit min finaste prins och det går framåt och sen långt vi kommer gå tillsammans det får vi se.
.
Den där bilden var på hastnet när jag såg Cosmo för första gången.
.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Det finns nog asmånga som har asmycket asfint att skriva om/till dig.

2011-12-06 @ 17:51:24
URL: http://vivanolivia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0