Anpassning

Såhär har veckan sätt ut hitills.
Måndag - Skritt och trav stora nyby, tränade på skenkelvikningar bland annat.
Tisdag - Träning för Buster.
Onsdag - Ridhuset. Träning på volt och tempoväxlingar och få honom på bakbenen mer.
.
Idag funderar jag på om han ska få sin vilodag och sen far ju ut på en härlig morgontur imorgon innan jag börjar jobba, det kändes som det enda rätta men samtidigt är jag sugen på att rida honom i den nykomna snön också det som känns minst lockande är mörket. Jag får se hur jag gör. Jag tycker det är svårt att veta när jag ska låta honom få vila, man måste som hitta ''rätt'' dag. Jag brukar tänka att jag ska rida honom 4 dagar i veckan då han är 4 år gammal men samtidigt så kan det bli mer vissa veckor och mindre andra det är olika hur underlaget ser ut eller om det kommer några hinder som att han har tappat en sko. Sen som sagt är han ju bara 4 år så det måste jag också anpassa. När man börjar tänka efter så handlar nästan allt om anpassning och anpassa kan vara svårt ibland. Ja vi får se om det blir ridning ikväll eller om han får sin vilodag idag, annars om jag rider idag blir det vila fredag, lördag ELLER söndag. Måste tänka till lite och bestämma hur jag ska ordna upp den här veckan.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0